WEGAŃSKIE BATONY ORZECHOWO-OWSIANE BEZ CUKRU (I BEZ BANANA ;-))

Długo się zbierałam do przygotowania takiej przekąski i w końcu nadszedł dzień, w którym musiałam się zmierzyć z nadmiarem śniadaniowej owsianki. Nie chciałam jej wyrzucać, dlatego uruchomiłam tryb “recyclingowych improwizacji”, dorzuciłam kilka składników i ulepiłam bezcukrowe batony. Przepis na nie znajdziecie poniżej.

Składniki na 14 batoników:
🌿 1 szklanka górskich płatków owsianych
🌿 1 szklanka startego na grubych oczkach jabłka (najlepiej jakaś słodka odmiana – u nas był to piros)
🌿 5 łyżek zmielonych orzechów nerkowca (można zastąpić innymi)
🌿 5 łyżek zmielonych pestek dyni
🌿 3,5 łyżki mąki orkiszowej
🌿 1 łyżeczka cynamonu
🌿 szczypta pieprzu

Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na minimum pół godziny (ja skorzystałam z resztek śniadaniowej owsianki, która spędziła już kilka godzin w lodówce). Odlewamy nadmiar wody, łączymy je z pozostałymi składnikami i mieszamy łyżką (nie blendujemy). Masa powinna się lepić, a dzięki mące orkiszowej nabrać większej “zwartości”.

Zwilżamy dłonie ciepłą wodą, nabieramy trochę ciasta i formujemy niewielkie wałeczki. Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia albo silikonową matą i delikatnie spłaszczamy. Pieczemy je 30-40 minut w temperaturze 180 stopni (mają się dobrze przyrumienić). Po schłodzeniu powinny być chrupkie z zewnątrz i wilgotne w środku.

Uwaga nr 1: batonów możemy upiec więcej, przełożyć po kilka sztuk do niewielkich słoiczków i zamrozić na czarną godzinę.

Uwaga nr 2: mąkę orkiszową można zastąpić pszenną, żytnią albo owsianą.

Uwaga nr 3: podczas pieczenia korzystam z silikonowej maty, ponieważ jest bardziej ekologiczna niż papier czy folia, a przy tym nic do niej nie przywiera – bardzo wam polecam to rozwiązanie.

Uwaga nr 4: ta przekąska jest naprawdę sycąca!

Dajcie znać czy je upiekliście i jak wam smakowały ❤️

Dodaj komentarz